Enterprise 128Enterprise 128
EP-128

Enterprise 128

Pályafutásomat a számítógépgrafika területén az Enterprise 128 nevű számítógépen kezdtem...

Sokan már nem emlékeznek rá, de akkoriban még egész jó vasnak számított. Azután jött a PC...

Enterprise 128

I started learning computer graphics with Enterprise 128 personal computer.

I bet, no one remembers it!

AGSYS

Aki emlékszik a Commodore 64-re az tudja hogy volt egy olyan képernyő módja, mellyel 160x200 (nem biztos hogy pontos vagyok) felbontásnál összesen 16 színt lehetett használni, egy 4x8-as kockában négyet. Gyakorlatilag mindenki ebben rajzolt rá, bár igen ocsmány széthúzott érzést keltett hogy a 320 pixel széles képernyőt csak 160 pixelből lehet felépíteni...

Jobbra van tovább is...

Ezt tudta az Enterprise video-chipje is, de az ember mindig többet akar... A gépben ketyegő Nick-chip volt a felelős a grafikáért és volt egy olyan módja amellyel a széthúzás érzetét mellőzve, igaz csak négy szín felhasználásával, de tényleges 320x200-as képet lehetett csinálni. Ez ugye még kevés a boldogsághoz, de a Nick azt is tudta hogy képsoronként ki lehetett választani egy 256 elemű (kötött) palettáról hogy mely négy szín jelenjen meg az adott sorban.

Ez persze csak elméleti lehetőség volt, mivel nem volt olyan rajzprogram a gépre ami ezt kihasználta volna. Akkoriban már valamit karistoltam gépi kóddal, ezért elkezdtem írni egy AGSYS nevű programot amellyel pont ilyen képeket lehet készíteni. Az itt látható grafikák ezzel a programmal készültek...

Az utolsó képet nem én rajzoltam, csak átszíneztem a rajzprogrammal...

Többedmagammal egy játékot is el kezdtünk fejleszteni Grellon néven. Ez természetesen hamvába holt, előrevetítve a garázsban történő játékfejlesztéseim sanyarú végét. Ez persze nem tartott vissza a későbbiekben attól, hogy ugyanebbe a hibába több alkalommal is beleessek...

AGSYS

Aki emlékszik a Commodore 64-re az tudja hogy volt egy olyan képernyő módja, mellyel 160x200 (nem biztos hogy pontos vagyok) felbontásnál összesen 16 színt lehetett használni, egy 4x8-as kockában négyet. Gyakorlatilag mindenki ebben rajzolt rá, bár igen ocsmány széthúzott érzést keltett hogy a 320 pixel széles képernyőt csak 160 pixelből lehet felépíteni...

Jobbra van tovább is...

Ezt tudta az Enterprise video-chipje is, de az ember mindig többet akar... A gépben ketyegő Nick-chip volt a felelős a grafikáért és volt egy olyan módja amellyel a széthúzás érzetét mellőzve, igaz csak négy szín felhasználásával, de tényleges 320x200-as képet lehetett csinálni. Ez ugye még kevés a boldogsághoz, de a Nick azt is tudta hogy képsoronként ki lehetett választani egy 256 elemű (kötött) palettáról hogy mely négy szín jelenjen meg az adott sorban.

Ez persze csak elméleti lehetőség volt, mivel nem volt olyan rajzprogram a gépre ami ezt kihasználta volna. Akkoriban már valamit karistoltam gépi kóddal, ezért elkezdtem írni egy AGSYS nevű programot amellyel pont ilyen képeket lehet készíteni. Az itt látható grafikák ezzel a programmal készültek...

Az utolsó képet nem én rajzoltam, csak átszíneztem a rajzprogrammal...

Többedmagammal egy játékot is el kezdtünk fejleszteni Grellon néven. Ez természetesen hamvába holt, előrevetítve a garázsban történő játékfejlesztéseim sanyarú végét. Ez persze nem tartott vissza a későbbiekben attól, hogy ugyanebbe a hibába több alkalommal is beleessek...

      
Minden tartalom © 2003-2016 Szilágyi ZoltánAll content © 2003-2016 Zoltán Szilágyi
zedas.huzedas.hu
zedas.hu

Üdvözöllek az oldalamon!

Eddigi munkáimat gyűjtöttem itt össze, egyrészt hogy ne menjenek feledésbe, másrészt, mert úgy érzem, nagy részük minőségi munka és talán más is kíváncsi lehet rájuk...

Szilágyi Zoltán

Welcome to my page!

I have collected my previous works here. I think most of them represents quality...

Zoltán Szilágyi