MobilMobile
Mobil játék

Mobil játék

2003 végén kezdtem el mobil játékokat fejleszteni.

Mobil games

There are two mobile games from 2003.

2003 végén kezdtem el mobil játékokat fejleszteni. Megpróbáltam a legegyszerűbb létező API és nyelv kihasználásával programozni, hogy lehetőleg minden telefonon fusson a végtermék. A 128x128-as felbontást és a 'Series 40' Nokia telefonokat céloztam meg (Java nyelven).

Sajnos hangot nem igazán sikerült a játékokba integrálnom, ennek egyik oka a helyhiány (a Java valami hihetetlen módon pocsékolja a memóriát), a másik hogy zeneszerzői tehetséggel nem igazán vagyok megáldva.

A cél az lett volna, hogy valahogy elinduljak valamelyik magyar mobilszolgáltatónál a játékaimmal, de olyan egetverő érdektelenségbe ütköztem, hogy 2004 februárjában felhagytam minden ilyen irányú fejlesztéssel. Kiderült, hogy csak küldöldi játékokat hajlandóak bevezetni, nincs magyarországi tesztelés.

Jobbra van tovább is...

I have started developing mobile games at 2003. I used 'Series 40' platform (Java).

Unfortunately, the distribution through Hungarian phone companies was impossible, so I gave it up at 2004.

There is more at right...

Az első mobil játékom. Ez egy 'egyszerű' logikai játék, melyben a hagyományos tili-toli játékok elvére építve kis kockákat kell a megadott megoldási pozícióba mozgatni. Nehezítésként a kockák nyilakkal is el lehetnek látva, amely a mozgatási lehetőségeket két irányba korlátozzák, sőt a későbbi szinteken fellelhetők egy irányúak is, ezeknél már nagyon kell figyelni hogy mit lépünk.

A kis, 6x6-os pályákon el lehetnek helyezve úgynevezett 'ösvények' is, az ezekre tolt kocka szépen végigmegy az ösvényen.

A program továbbá eltárolja a telefon memóriájában az utolsó megoldott szint számát, így nem kell mindig elölről kezdeni a próbálkozást. Többnyelvű (angol, magyar) és beépített, szemléltető animációkkal ellátott útmutatót is tartalmaz.

This is my first completed game. It's a 'simple' logic game, based of pushing titles on a small board. In the later levels there were direction locked, and path driven titles too.

Ez egy három rétegű parallax-scrollos játék, amelyben egy kis varázslóval kell az élőhalott seregeket eltűntetni a föld színéről.

The unfinished second one. Three layered parallax scrolling action game.